Radionice
Više o našim stručnjacima
Naše radionice vode stručnjaci s bogatim iskustvom u radu s djecom i mladima, posebno u području popularizacije znanosti i STEM-a. Svaki član tima ima višegodišnje iskustvo u osmišljavanju i provedbi edukativnih aktivnosti koje potiču znatiželju, kreativnost i logičko razmišljanje. Naši voditelji poznaju specifične potrebe djece različitih uzrasta i znaju kako na jednostavan i pristupačan način približiti i najzahtjevnije teme od kemijskih pokusa i tajnih šifri, do izrade modela i upoznavanja svemira. U radu koriste praktične primjere, igre i pokuse, što djeci omogućuje da kroz zabavu i vlastito iskustvo usvajaju nova znanja.
Posebno se ističu po svom strpljenju, motiviranosti i sposobnosti da svakom djetetu pristupe individualno. Prate suvremene metode poučavanja i redovito se usavršavaju, kako bi svaki susret bio zanimljiv, siguran i edukativan. Bilo da se radi o radionicama “Malih kemičara”, “Kriptografije”, “Ljudskog tijela”, “Svemira”, “Izrade modela od drva” ili “Uvodu u umjetnu inteligenciju”, naši stručnjaci djeci prenose znanje na način koji je prilagođen njihovoj dobi i interesima, uz puno praktičnog rada i poticanje timske suradnje.
Zahvaljujući takvom pristupu, djeca ne samo da stječu nova znanja, već razvijaju samopouzdanje, radoznalost i vještine važne za budućnost. Naši stručnjaci vjeruju da je učenje najbolje kada je povezano s igrom i stvarnim iskustvom i upravo to svakodnevno prenose u radu s polaznicima radionica.
Teme naših radionica
MALI KEMIČARI
Kemija kroz pokuse
- Istraživanje gustoće i površinske napetosti
- Upoznavanje s plinovima, kemijskim reakcijama, kiselinama i bazama
- Praktični eksperimenti
Mali kemičari
Radionica “Mali kemičari” vodi djecu u svijet znanosti kroz praktične i šarene pokuse. Svaka aktivnost osmišljena je tako da djeca kroz igru i eksperimentiranje nauče osnovne kemijske pojmove, razvijaju znatiželju i istraživački duh.
Gustoća, boje i površinska napetost
- Mogu li kokošja jaja plivati?
Djeca istražuju kako dodavanje soli u vodu mijenja gustoću i omogućuje jajetu da pluta ili tone. Uče što je gustoća i kako se može mijenjati. - Duga u staklenci
Kombiniranjem različitih tekućina slažu šarene slojeve i uče zašto se neke tekućine ne miješaju. Razvijaju osjećaj za promatranje i zaključivanje. - Skakutavi mjehurići
Prave mjehuriće koji ne pucaju odmah, istražujući površinsku napetost i svojstva sapunice. - Vatromet u staklenci
Promatraju kako se boje šire kroz ulje i vodu, stvarajući efekt vatrometa i učeći o topljivosti i gustoći.


Plinovi, kemijske reakcije, kiseline
- Gašenje svijeće nevidljivim plinom
Kombiniranjem sode bikarbone i octa proizvode CO₂ i gase svijeću, otkrivajući svojstva plinova i kemijske reakcije. - Nevidljive poruke
Pišu tajne poruke nevidljivom tintom i otkrivaju ih kemijskom reakcijom, upoznajući se s pojmom indikatora. - Brisanje markera
Ispituju kako različita otapala djeluju na tintu markera, razvijajući eksperimentalne vještine. - Vještičji napitak
Stvaraju šarenu pjenu reakcijom octa, sode i deterdženta, učeći o kiselinama, bazama i stvaranju plinova.
KRIPTOGRAFIJA
Tajne poruke i šifre
- Učenje klasičnih i modernih metoda šifriranja
- Razvijanje logičkog i analitičkog razmišljanja kroz igre i zadatke
- Praktično šifriranje i dešifriranje poruka
Kriptografija
Radionica “Kriptografija” otkriva djeci svijet tajnih poruka i šifri. Djeca kroz zabavne zadatke i igre razvijaju logičko i analitičko razmišljanje, kreativnost i vještine rješavanja problema.
Klasične šifre
- Plesači Sherlocka Holmesa
Upoznaju šifriranje pomoću simbola – svako slovo ima svog “plesača”. Uz pomoć UV svjetla otkrivaju skrivene brojeve i rješavaju detektivske zadatke. - Masonski kod
Uče zamjenjivati slova posebnim znakovima, crtaju kodove i pišu vlastite tajne poruke.


Alati za šifriranje
- Šifrarnik
Koriste dva kruga s abecedom za zamjenu slova i stvaranje šifri, vježbaju dešifriranje i smišljaju vlastite ključeve. - Cezarova šifra
Pomicanjem slova u abecedi šifriraju i dešifriraju poruke, upoznaju se s poviješću šifriranja.
Klasične šifre
- Rešetkasta šifra
Pišu poruke kroz rešetku koja otkriva samo određena slova, vježbaju pažnju i preciznost. - Enigma
Igraju se s modelom povijesne šifre Enigma, slažu zupčanike i otkrivaju kako su se nekad šifrirale vojne poruke. - Jeffersonova šifra
Slažu kotače s abecedama i kreiraju vlastite kodove, učeći o važnosti redoslijeda i pravilnog postavljanja.

LJUDSKO TIJELO
Tvoje tijelo kao stroj
- Upoznavanje s funkcijama organa kroz igre i modele
- Eksperimenti o disanju, probavi i radu srca
- Razumijevanje važnosti zdravih navika
Ljudsko tijelo
Radionica “Ljudsko tijelo” približava djeci kako naš organizam funkcionira kao stroj. Kroz igre, modele i pokuse djeca otkrivaju ulogu organa, kostiju, mišića i važnost zdravih navika.
Organizam kao stroj
- Memory igra: organi i strojevi
Djeca uparuju organe s tehničkim uređajima (npr. srce – pumpa), učeći funkcije i sličnosti. - Stroj koji nas pokreće
Kroz zadatke i igre otkrivaju kako mozak upravlja različitim funkcijama tijela i kako se aktiviraju različiti dijelovi mozga.


Kosti i mišići u akciji
- Složi kostur
Sastavljaju model kostura, upoznaju glavne kosti i njihovu ulogu u tijelu. - Model mišića
Izrađuju model ruke i promatraju kako mišići omogućuju pokretanje.
Disanje, probava i srce
- Kako čuvamo i dišemo zrak
Izrađuju model pluća i promatraju kako dišemo te što je dijafragma. - Stroj za probavne avanture
Memory igra u kojoj povezuju organe probavnog sustava s njihovim funkcijama. - Srce koje pumpa
Izrađuju model srca i promatraju kako srce pumpa krv kroz tijelo.

SVEMIR
Putovanje među zvijezdama
- Modeli sunčevog sustava
- Učenje o planetima, Mjesečevim mijenama i istraživanju Marsa
- Razvoj mašte i znanja o svemiru
Svemir
Radionica “Svemir” vodi djecu na putovanje kroz zvjezdano nebo, Sunčev sustav, Mjesec i Mars. Kroz kreativne i istraživačke zadatke razvijaju maštu i razumijevanje svemira.
Zvjezdano nebo i Sunčev sustav
- Kišobran sa zvjezdanim nebom
Izrađuju vlastito zvjezdano nebo na kišobranu, uče o sazviježđima i pričama koje ih prate. - Model Sunčevog sustava
Modeliraju planete od plastelina, slažu ih po redoslijedu i upoznaju njihove karakteristike.


Mjesec i Mars
- Kako je Mjesec dobio svoje kratere
Kroz pokus s brašnom i kuglicama otkrivaju kako nastaju krateri na Mjesecu. - Mjesečeve mijene
Izrađuju model koji prikazuje kako se mijenja oblik Mjeseca tijekom mjeseca. - Mars rover
Sastavljaju i testiraju malog robota (rovera) koji prelazi prepreke, učeći o istraživanju Marsa.
MODELI OD DRVA
Mali inženjeri u akciji
- Sastavljanje i testiranje modela vjetroturbine
- Razumijevanje osnovnih inženjerskih i fizikalnih principa
- Razvoj motoričkih vještina i kreativnosti
Izrada modela od drva
Radionica “Izrada modela od drva” potiče djecu na praktičan rad, kreativnost i razumijevanje osnovnih inženjerskih i fizikalnih principa kroz slaganje i testiranje modela.
Model vjetroturbine
- Djeca sastavljaju dijelove vjetroturbine koristeći izrezane elemente od šperploče. Uče kako oblik i kut krila (lopatica) utječu na brzinu i učinkovitost okretanja turbine. Nakon sklapanja, model se montira na postolje i testira na vjetru (ili uz pomoć ventilatora). Promatraju kako promjene kuta krila ili brzine vjetra utječu na rad turbine. Kroz ovu aktivnost djeca shvaćaju osnovne principe pretvaranja energije vjetra u mehaničku energiju i važnost obnovljivih izvora energije


Leonardov most
- Polaznici sastavljaju most prema slavnom dizajnu Leonarda da Vincija, koristeći samo izrezane drvene dijelove, bez čavala ili ljepila. Uče kako se težina i sila ravnomjerno raspoređuju kroz konstrukciju i što most čini stabilnim. Tijekom sklapanja ispituju kako svaki dio doprinosi ravnoteži cijelog mosta. Nakon izrade, testiraju nosivost mosta stavljanjem malih predmeta na njega. Ova vježba razvija razumijevanje geometrije, stabilnosti i inženjerskog razmišljanja.
Vodeno kolo
- Djeca slažu model vodenog kola od pripremljenih drvenih dijelova, pričvršćuju lopatice na osovinu i montiraju sve na okvir. Uče kako voda, padajući na lopatice, pokreće kotač i stvara mehanički rad. Testiraju model tako što puštaju vodu na kolo i promatraju kako se kotač okreće, te istražuju što utječe na brzinu vrtnje (količina vode, kut lopatica). Kroz ovu aktivnost djeca shvaćaju osnovne principe korištenja energije vode u svakodnevnom životu.


Hidraulika
- Polaznici izrađuju jednostavan hidraulički sustav koristeći šprice, cijevčicu i vodu. Spoje dvije šprice cijevčicom i napune ih vodom, zatim pritiskanjem jedne šprice promatraju kako se druga pomiče. Uče kako se tlak u tekućini prenosi i koristi za pomicanje objekata ili podizanje tereta. Testiraju kako promjena veličine šprica ili duljine cijevi utječe na snagu i preciznost sustava. Ova vježba približava djeci principe hidraulike koji se koriste u stvarnim strojevima i građevini.
UVOD U AI
Prvi koraci u umjetnoj inteligenciji
- Upoznavanje s etikom korištenja umjetne inteligencije
- Praktična izrada jednostavnog AI modela
- Razumijevanje osnovnih pojmova Ai-a
Uvod u umjetnu inteligenciju
Radionica “Uvod u AI” približava djeci osnovne pojmove umjetne inteligencije kroz praktične zadatke i razgovor o etičkoj upotrebi novih tehnologija, te kako prilagoditi Ai svojim potrebama i korisiti alate na pravi način.
Etika korištenja umjetne inteligencije
- Djeca uče kako odgovorno koristiti AI alate u školi i svakodnevnom životu. Naglasak je na tome da AI može pomoći u učenju i istraživanju, ali nije u redu koristiti ga za varanje ili prepisivanje zadataka. Razgovara se o tome kada je pomoć AI-ja korisna, a kada nije, te zašto je važno biti iskren i koristiti AI za vlastiti razvoj.


Izrada jednostavnog AI modela
- Polaznici kroz praktičan rad izrađuju vlastiti jednostavni chatbot. Upoznaju se s osnovama kako AI može voditi razgovor, odgovarati na pitanja ili pomoći u učenju. Kroz izradu chatbota djeca shvaćaju kako AI “uči” i kako se može prilagoditi različitim temama i zadacima.
AI oko nas
- Djeca istražuju gdje sve u svakodnevici susreću AI i kako ga mogu koristiti da si olakšaju razne poslove. Uče prepoznati AI u pametnim telefonima, preporukama na YouTubeu, edukativnim aplikacijama i igrama. Isprobavaju jednostavne AI alate za prepoznavanje slika, generiranje crteža ili automatsko prevođenje teksta, te otkrivaju kako im AI može pomoći u školi, organizaciji ili kreativnim projektima.



